A 60-as évek elején a német állami vasút nem igényelte többé a fuldai vasútállomás közelében 1915-ben épült víztorony kazánvíztartályként való használatát. Mint sok más vasúti torony esetében, az ok itt is a gőzmozdonyok működtetésének leépítése volt. A lakásként való újrahasznosításáig a víztoronynak változatos múltja volt. A második világháborúban a víztartálya súlyosan megsérült. Mivel a tornyot a háború után is a kazánok víztartályaként akarták használni, a víztartályon keletkezett károkat az első, a funkciót megtartó felújítás során kijavították.
Az 1928-ban a fuldai pályaudvar közelében, a téglaexpresszionizmus stílusában épült víztorony a gőzmozdonyok vízellátását szolgálta. Vasbeton szerkezete nyolcszögletű alaprajzra szerveződik. Építészirodává való átalakítását megelőzően, sík fenekű tartály volt benne szintén vasbetonból. Az átalakítás során a XX. századi ízlésnek megfelelő, téglafalazatot építettek a vasbeton szerkezet köré.
Természetesen lehet keresni régióra, megyére és településre, Budapesten belül kerületre is.
A típus is kiválasztható, itt az elnevezéseket és az osztályozást még finomítjuk.
A választható szűkítések:
Létezik: minden olyan tornyot mutat, amiről biztosan tudjuk, hogy még áll.
Nem létezik: minden olyan tornyot mutat, amiről biztosan tudjuk, hogy még vagy már nem áll, illetve sosem épült meg.
Műemlék: megmutatja a műemlék víztornyokat. Sajnos nagyon kevés van!
Bontásveszély: no comment...
Eladó: szólj, ha tudsz eladó víztornyot, betesszük az adatbázisba!
Térképes: ezeknél a víztornyoknál Google Maps térképet is beágyaztunk.